معنی ارور F23 لباسشویی بوش | 66479090 خدمات بوش کاراسرویس

دستگاه های لباسشویی بوش مجهز به سیستم تشخیص عیب هوشمند بوده ودر صورت خرابی هر یک از قطعات ارور مربوطه روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود.

یکی از رایج ترین ارورهای لباسشویی بوش ارور F23 یا E23 می باشد. اگر لباسشویی بوش شما با چنین خطایی مواجه شده به این معنی است که سیستم آکوا استاپ لباسشویی فعال شده، فقط پمپ تخلیه در مدار است و دستگاه به کار خود ادامه نمیدهد. اما چرا چنین اتفاقی می افتد؟

آب از زیر لباسشویی خارج می شود، علت نشتی لباسشویی چیست؟

فعال شدن سیستم آکوا استاپ به این معناست که آب در قسمت زیرین دستگاه جمع شده و این سنسورکه کف دستگاه قرار دارد مانع ادامه کار آن می شود. چرا که وجود آب در این قسمت می تواند ناشی از نشتی در قسمت های مختلف لباسشویی باشد و در صورتی که نشت آب برطرف نشود آسیب های زیادی می تواند به قطعات مختلف دستگاه از جمله برد الکترونیکی آن شود.

ارورF23 لباسشویی بوش می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

نشتی از پمپ یا مجرای تخلیه

نشتی از مجراهای ورودی آب

پارگی لاستیک دور درب 

پارگی لاستیک رابط جاپودری و دیگ لباسشویی

نشتی از دیگ لباسشویی

خرابی مجموعه آکوا استاپ 

نفوذ آب از خارج دستگاه (شستن آشپزخانه و رفتن آب به زیر دستگاه)

اما علت نشتی لباسشویی بوش چیست  چه چیز هایی می تواند منجر به ارور23 لباسشویی بوش شود؟

اگر به تازگی اسباب کشی کرده اید یا به هر دلیلی دستگاه اخیرا جابه جا شده ممکن است در اثر جابه جایی و تکان های شدید یکی از شلنگ های متصل به دیگ از جای خود خارج شده باشد و دچار نشتی شده باشد. دلیل دیگر می تواند خرابی کمک های لباسشویی باشد. در صورتی که کمک های لباسشویی به مرور زمان ضعیف شده باشد لباسشویی موقع دور خشک کن لرزش و تکان شدیدی خواهد داشت که می تواند منجر به پارگی یا در آمدن شلنگ های رابط شود.

رسوب بیش از حد مجراها و شلنگ های رابط داخل لباسشویی نیز می تواند باعث سفت شدن آن ها و نهایتا پارگی و نشتی آن ها بشود. استفاده مداوم از جرمگیر مخصوص لباسشویی بوش می تواند مانع بروز این اتفاق بشود. نحوه استفاده جرمگیر

برای رفع این ارور می بایست آب داخل دستگاه تخلیه شود. برای این کار کافیست دستگاه را از جای خود خارج نموده و رو به جلو خم کنید. آبی که زیر دستگاه جمع شده از زیر رکاب خارج می شود. دستگاه را به محل قبلی برگردانید و پس از 12 ساعت دوباره آن را روشن کنید. نکته بسیار مهم: تنها در صورتی می توانید ارور23 را با این روش برطرف کنید که لباسشویی نشتی از داخل نداشته باشد و آب تنها از بیرون دستگاه به آن نفوذ کرده باشد (به طور مثال اخیرا آشپزخانه را شسته باشید). در غیر این صورت حتما با تکنسین تماس بگیرید تا علت ارور مشخص شود و از سایر آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

برای ثبت درخواست خدمات کلیک کنید و یا با ما تماس بگیرید  66479090

کاراسرویس خدمات لوازم خانگی بوش

به اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید