دلایل ارور E09 ظرفشویی بوش و رفع آن+فیلم آموزشی| خدمات تخصصی بوش 66479090

علت ارور E09 چیست؟ ارور E09 ظرفشویی بوش را چگونه برطرف کنیم؟

ظرفشویی های بوش دارای سیستم تشخیص عیب هوشمند بوده که در صورت بروز هرگونه اشکال در بخش های مختلف دستگاه، ارور مربوطه روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود. شاید خراب شدن وسایل برقی منزل یکی از بدترین خبرها باشد! اگر شما از ظرفشویی های بوش در منزل استفاده میکنید و به تازگی با ارور (E09) بر روی نمایشگر دستگاهتان مواجه شده اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید!

ظرفشویی من ارور E09 می دهد.علت آن چیست؟

ظرفشویی بوش نیازی به اتصال به آب گرم ندارد چرا که المنت موجود در داخل دستگاه وظیفه گرم کردن آب را عهده دار است. در صورتی که برد الکترونیکی فرمان گرم شدن آب را صادر کند اما (بنا به هر دلیلی که در ادامه به آن ها میپردازیم) المنت کار نکند و آب داخل ظرفشویی داغ نشود، شما در انتهای کار با ارور(E09) برخورد خواهید کرد که نشان دهنده سوخته بودن المنت و یا گرم کن آب است. وقوع این اتفاق میتواند ناشی از سه دلیل زیر باشد:

1_نشتی و نفوذ آب به قطعه هیت پمپ: در صورتی که آب به قسمت پوسته المنت نفوذ کند عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد که نهایتا منجر به سوختن المنت می شود. المنت سوخته در برخی موارد قابل تعمیر بوده و گاهی نیاز به تعویض دارد.

2_فشار بیش از حد به دستگاه وارد شده: اگر از ظرفشویی پشت سر هم و بدون وقفه استفاده کنیم، قطعات حساسی مانند برد یا المنت در معرض خطر قرار می گیرد. بهتر است بین هربار استفاده از دستگاه فاصله های حداقل دو ساعته وجود داشته باشد.

3_عدم استفاده از ترانس و جرمگیر: با توجه به نوسانات برق و مشکلاتی که از این طریق به وجود می آیند بهتر است برای استفاده از ظرفشویی های بوش از ترانس استابلایزر نیز استفاده شود تا دستگاه متصل به برقِ یکنواخت باشد. همچنین استفاده مداوم از جرمگیر مخصوص ظرفشویی بوش تاثیر به سزایی در جلوگیری از بروز ارور های مختلف خواهد داشت. نحوه استفاده جرمگیر ظرفشویی

بدیهی است که رفع این مشکل به دست افراد غیر متخصص و بدون تجربه ممکن نیست اما شما می توانید با دنبال کردن مراحل زیر از ایراد داشتن دستگاه خود مطمئن شوید: ابتدا برنامه را ریست کنید.(برای ریست کردن برنامه دکمه استارت را سه ثانیه نگه دارید).سپس دستگاه را خاموش کرده و مدت ده دقیقه از برق بکشید.حالا ظرفشویی را روشن کرده و در صورت تکرار خطا، درخواست خود را برای حضور تکنسین ثبت کنید. قبل از هر گونه  ثبت درخواست تعمیر می توانید سوالات خود را از کارا سرویس بپرسید و با ما مشورت کنید.

 

به اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید