4 علت اصلی روشن نشدن ظرفشویی بوش | 66479090 خدمات تخصصی بوش

 ظرفشویی بوش روشن نمی شود، ظرفشویی بوی سوختگی می دهد علت آن چیست؟ 

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، لوازم خانگی و الکتریکی نیز روز به روز گسترده تر و پیچیده تر می شوند. تا جایی که هر کدام از آن ها یک یا چند برد الکترونیکی داشته و با توجه به هزینه های گزاف تعمیر یا تعویض این دستگاه ها می بایست مراقبت ویژه ای از آن ها انجام داد. ظرفشویی های بوش نیز از این قائده مستثنا نیستند و نگهداری بهینه از آن ها در برابر مشکلاتی چون نوسان برق و .. ضروریست.

اگر از مصرف کنندگان ظرفشویی بوش هستید و دستگاهتان به تازگی روشن نمی شود جای نگرانی نیست ( البته شاید هم هست:) ) شما می توانید از سلامت دستگاهتان در چند مرحله که در ادامه به آن ها می پردازیم مطمئن شوید.

 علت روشن نشدن ظرفشویی بوش چیست؟ 

یکی از مهمترین نکاتی که تکنسین های کاراسرویس هنگام نصب دستگاه ظرفشویی به مشتریان گوشزد می کنند استفاده از ترانس استابلایزر می باشد. به دلیل حساس بودن قطعات الکترونیکی، استفاده از این ترانس ها اهمیت بالایی دارد. چرا که بسیاری از مشکلات رایج ظرفشویی های بوش ناشی از نوسانات برق می باشد.

1-ایراد در برق ورودی: اولین نکته ای که می بایست مورد توجه قرار داد، بررسی پریز برق دستگاه می باشد. شما می توانید برای اطمینان از سلامت دستگاه در مرحله اول کابل آن را به یک پریز دیگر وصل کرده یا اگر از سه راهی استفاده میکنید کابل را بدون واسطه به برق بزنید. همچنین بایستی از سلامت سیم کشی و فیوز ساختمان مطمئن شوید.

2-اتصالی کابل ظرفشویی: کابل ظرفشویی همانطور که از نامش پیداست وظیفه انتقال برق به دستگاه را عهده دار است و در صورت بروز اتصالی یا قطعی در این کابل، دستگاه ظرفشویی روشن نمی شود.

3-خرابی برد ظرفشویی: برد لوازم برقی مانند ظرفشویی، حکم مغز در بدن انسان را دارند و چنانچه کوچک ترین آسیبی به آن ها وارد شود ممکن است ضرر های جبران ناپذیری به بار بیاید. بدیهی است که تشخیص خرابی برد با حضور تکنسین میسر است اما در صورتی که موارد فوق را چک کردید و مشکلی وجود نداشت به احتمال زیاد برد دستگاه شما آسیب دیده و می توامید برای تعمیر آن اقدام کنید. ثبت درخواست خدمات

4-نمایشگر آسیب دیده: علاوه بر برد اصلی (پاور) ظرفشویی های بوش معمولا دارای یک برد نمایشگر نیز هستند که مستعد خرابی در اثر مجاورت با رطوبت و یا استفاده ناصحیح می باشند. 

علل آسیب دیدن برد ظرفشویی بوش

-استفاده پشت سر هم از دستگاه (بین هر بار استفاده باید حداقل دو ساعت فاصله باشد) 

-عدم استفاده از ترانس استابلایزر (خرابی در اثر نوسانات برق)

-نشتی ظرفشویی و خرابی در اثر رطوبت (ممکن است با شستن آشپزخانه نیز این اتفاق رخ دهد)

-خرابی قطعات (اتصالی در مدار این قطعه) و ...

برای مشاوره خدمات و یا ثبت درخواست در مورد روشن نشدن ظرفشویی بوش با ما تماس بگیرید.

66479090 کاراسرویس

 

به اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید