رفع ارور E15 ظرفشویی بوش در 4 مرحله| کاراسرویس+فیلم

معنی ارور15 در ظرفشویی های بوش چیست؟ چرا دستگاه E15 می دهد؟

شرکت بوش یکی از شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده ابزار و لوازم خانگی مانند ظرفشویی های خانگی است. اگر شما هم از ظرفشویی بوش در منزل استفاده میکنید احتمالا با ارور (E15) برخورد داشته اید. اما معنی و علت این ارور چیست؟ 

دستگاه شما مجهز به سیستم (aqua stop) می باشد که درصورت وقوع هر نوع نشتی، بلافاصله کارکرد دستگاه را قطع می کند. زمانی که ارور 15 روی نمایشگر ظاهر شده به این معنی است که آب در قسمت پایینی ظرفشویی جمع شده و سیستم آکوا استاپ فعال شده است. دراین شرایط عملکرد دستگاه متوقف شده و پمپ تخلیه شروع به کار کردن می کند تا به دستگاه آسیب وارد نشود.

3 دلیل اصلی ارور E15

1_ آیا اخیرا آشپزخونه رو شستید؟! 

یکی از رایج ترین دلایل تماس مشتریان با خدمات کاراسرویس در مورد ارور 15 ظرفشویی بوش، مشاهده این ارور بعد از شستن آشپزخانه است، چرا که آب به کف دستگاه سرایت کرده و آکوا استاپ فعال می شود. دراین حالت شما می توانید با دنبال کردن چند مرحله ساده که در ادامه مطلب بیان کرده ایم ایراد را برطرف کنید.

2_ از شوینده نا مناسب استفاده شده! 

استفاده از شوینده هایی که برای ظرفشویی مناسب نیستند مانند ریکا و...(که کف زیادی تولید می کنند ) به جای قرص های مخصوص ظرفشویی، و یا استفاده بیش از اندازه مواد شوینده منجر به نفوذ کف اضافی به زیر دستگاه و فعال شدن سنسور می شود بنابراین به انتخاب نوع شوینده هنگام خرید توجه داشته باشید

3_ دستگاه شما نشتی دارد! 

کابین ظرفشویی بوش بسیار آسیب پذیر بوده و در اثر استفاده از شوینده تقلبی، رسوب آب و چربی ظروف و همچنین عدم استفاده از جرمگیر می تواند دچار نشتی شود. این نشتی آب عموما از قسمت کابین و یا حوضینگ دستگاه رخ می دهد. بیشتر بخوانید: نحوه استفاده جرمگیر

نحوه رفع ارور E15 در 4 مرحله

در هنگام مواجه شدن با این ارور در چهار مرحله می توانید آن را رفع کنید: 

1_دستگاه را از برق بکشید(وقتی ارور 15 ظاهر شود هیچ دکمه ای کار نمیکند) 

2_دستگاه را از جای خود خارج کنید. 

3_ظرفشویی را 45 درجه به سمت جلو خم کنید تا آب از زیر آن خارج شود. نکته بسیار مهم: با توجه به این که برد الکتریکی و سایر قطعات حساس در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد، به هیچ عنوان ظرفشویی را به بغل خم نکنید. در صورت نیاز می توانید با تیم فنی کاراسرویس مشورت کنید

4_بعد از 24 ساعت دستگاه را به برق متصل کرده و آن را در جای خود قرار دهید.

در صورتی که مجددا با این مشکل برخورد کردید درخواست تعمیر خود را در سایت کارا سرویس ثبت کنید یا برای مشاوره قبل از حضور سرویسکار با ما تماس بگیرید.

ویدیویی که در ادامه مشاهده می کنید نمونه ای از دستگاه های ظرفشویی بوش سری sms بوده که توسط تکنسین های مجرب کاراسرویس رفع عیب شده است. برخی از دستگاه ها به دلیل خرابی شدید نیاز به انتقال به کارگاه و تعمیر آنها به صورتی که در ویدیو مشاهده میکنید دارند.

به اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید