سیاست جدید برچسب انرژی اتحادیه اروپا

  • برای کمک به مصرف کنندگان اتحادیه اروپا در کاهش صور تحساب های انرژی و ردپا ی کربن، نسخه کاملاً جدیدبرچسب انرژ ی اتحادیه اروپا که به طور گستردهای به رسمیت شناخته شده است، از دوشنبه، 1مارس 2021در همه فروشگاه ها و خرده فروشان آنلاین قابل اجرا خوا هدبود. برچسب ها ی جدید در ابتدا برای چهار دسته محصول اعمال می شوند. یخچال و فریزر، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، وتلویزیون (وسایر مانیتور های خارجی). برچسب ها ی جدیدبرای لامپ ها و لامپ های دارای منبع نورثابت درتاریخ 1سپتامبر وسایر محصولا ت درسال ها ی آینده عرضه خواهند شد.
  • با افزایش روزافزون محصولاتی که طبق مقیاس فعلیبه رتبه بند ی ++A+، Aیا +++Aمیرسند، مهمترین تغییر بازگشت به مقیاس سادهتر AG است. این مقیاس سخت گیرانه تر است و به گونه ا ی طراحی شده است که تعداد بسیار کمی از محصولا ت در ابتدا قادر به کسب رتبه "A "هستند و فضایی رابرای گنجاندن محصولات کارآمدتر در آینده باقی می گذارد. کارآمدترین محصولاتی که در حال حاضر دربازار وجود دارند معمولاً اکنون با عنوان "C"، "B"یا "D"برچسب گذار ی می شوند.تعدادی از عناصر جدید روی برچسب ها گنجانده خواهدشد، از جمله پیوند QRبه یک پایگاه داده درسراسر اتحادیه اروپا، که به مصرف کنندگان اجازه می دهد جزئیا ت بیشتری در مورد محصول پیدا کنند. تعدادی از قوانین طراحی زیست محیطی نیز از اول مارس به اجرا گذاشته خواهدشد -به ویژه در مورد قابلیت تعمیر و نیاز تولیدکنندگان به نگه داشتن قطعات یدکی برای چندین سال پس از اینکه محصولات دیگر دربازار وجود ندارند.
  • کمیسر انرژی، کادر یسیمسون، گفت: «برچسب اصلی انرژی بسیار موفق بوده است،به طوری که یک خانواده متوسط در اروپا سالانه چند صد یورو صرفه جویی می کند و شرکت ها را برای سرمایه گذاری درتحقیق وتوسعه ترغیب می کند. تاپایان ماه فوریه،بیش از 90درصد محصولات دارا ی برچسب ++A+، Aیا +++Aبودند. سیستم جدید برای مصرف کنندگان واضحتر خواهدبود و تضمین می کند که مشاغل به نوآوری و ارائه محصولات حتی کارآمدتر ادامه می دهند. این همچنین به ما کمک می کندتا انتشار گازها ی گلخانه ای خود را کاهش دهیم.»
  •  علاوه برتغییر مقیاس کلاس بازده انرژ ی محصول مورد نظر، طرح برچسب جدیدبا نماد ها ی واضحتر و مدرن تر متفاو ت است. مانند برچسب ها ی قبلی، برچسب ها ی تغییر مقیاس شده بیش از صرفاً کلاس بازده انرژی را نشان می دهند.برا ی مثال، برای یک ماشین لباسشویی، آنها دریک نگاه تعداد لیتر آب در هر چرخه، مدت زمان یک چرخه، و مصرف انرژی را که برای یک برنامه استاندارد اندازه گیری می شود، نشان می دهند.
  • تغییر مهم دیگر، معرفی یک کد QRدرسمت راست بالا ی برچسب ها ی جدید است. با اسکن ،code-QR مصرف کنندگان می توانند اطلاعات بیشتر ی در مورد مدل محصول پیدا کنند، مانند داده های مربوط به ابعاد، ویژگی های خاص یا نتایج آزمایش بسته به دستگاه. همه لوازم موجود دربازار اتحادیه اروپا باید دریک پایگاه داده جدید درسراسر اتحادیه اروپا -ثبت محصولات اروپایی برای برچسب های انرژی (EPREL) ثبت شوند. این امر مقایسه محصولات مشابه را در آینده تسهیل خواهد کرد.
  • علاوه بر قوانین جدیدبرچسب گذار ی انرژی، مقررات جدید مربوطه در مورد طراحی زیست محیطی وجود دارد که از 1مارس 2021 لازم الاجرا می شود. این مقررا تبه ویژه به حداقل نیاز ها ی به روزشده راندمان مربوط می شود و حقوق مصرف کننده رابرای تعمیر محصولات و حمایت از اقتصاد دایره ای تقویت می کند.
  • اکنون تولید کنندگان یا واردکنندگان موظف هستند مجموعه ای از قطعات ضروری (موتور ها و موتوربرس ها،پمپ ها، کمک فنر ها و فنر ها، درام ها ی شستشو و غیره) را حداقل به مدت 7تا 10سال پس از آخرین واحد یک دستگاه در دسترس تعمیرکاران حرفه ای قرار دهند. مدل در بازار اتحادیه اروپا قرار گرفته است. برای کاربران نهایی نیز (یعنی مصرف کنندگانی که تعمیرکار حرفه ا ی نیستند، اما دوست دارند خودشان چیز ها را تعمیر کنند)،تولیدکنندگان باید قطعات یدکی خاصی رابرای چندین سال پس از خروج محصول ازبازار در دسترس قرار د هند - محصولاتی مانند در یا لولا و مهر و موم. ، که برا ی اقدام DIY مناسب هستند. حداکثر زمان تحویل تمامی این قطعات 15 روز کاری پس ازسفارش می باشد.
 

 

 

 

 

  • برچسب انرژی اتحادیه اروپا یک ویژگی کاملاً شناخته شده در محصولات خانگی مانند لامپ ها، دستگاه های تلویزیون یا ماشین لباسشویی است و برای بیش از 25 سال به مصرف کنندگان کمک کرده است تا انتخاب های آگاهانه ای داشته باشند. دریک نظرسنجی درسراسر اتحادیه اروپا (Eurobarometer) درسال ٪93، 2019 از مصرف کنندگان تأیید کردند که برچسب را می شناسند و ٪79 تأیید کردند که برتصمیم آنها در مورد خرید محصول تأثیر گذاشته است. تخمین زده می شود که قوانین برچسب گذار ی انرژی اتحادیه اروپا سالانه ده ها میلیارد یورو هزینه مصرف کننده را کا هش می دهد و در عین حال مزایای متعدد دیگری برای محیط زیست و تولیدکنندگان و خرده فروشان ایجاد می کند.
  • مقوله های جدید برای برچسب تغییر مقیاس پس از یک فرآیند مشاوره دقیق و کاملاً شفاف، با مشارکت نزدیک سهامداران و کشورهای عضو در تمام مراحل، بررسی دقیق توسط شورا و پارلمان اروپا و با مشارکت کافی و اطلاع رسانی به تولیدکنندگان موافقت شد. طبق مقررات چارچوب، سایر گروه ها ی محصول درسال ها ی آینده «تغییر مقیاس» خوا هندشد -از جمله خشک کن ها،بخار ی های فضای محلی، تهویه مطبوع، وسایل آشپزی، واحد های تهویه، کابینت های تبرید حرفه ای، آبگرمکن ها  فضا و آب، و دیگ های بخارسوخت جامد.
  • تغییر به برچسب های تغییر مقیاس همزمان با لازم الاجراشدن دو آیین نامه افقی (omnibus) است که اخیراً برای تصحیح یا شفاف سازی طیفی از مسائل شناسایی شده در مقررا ت مربوط به برچسب گذار ی انرژی و طراحی زیست محیطی که در ابتدا درسال 2019 تصویب شد،تصویب شده اند.
 

کارا سرویس، تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش

آپارات کارا سرویس

 

به اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید