سیاه شدن لاستیک لباسشویی بوش+فیلم آموزشی | خدمات تخصصی بوش 66479090

لکه های سیاه روی لاستیک لباسشویی چیست؟ چطور میتوان آن ها را از بین برد؟

اگر شما از دستگاه لباسشویی استفاده می کنید قطعا با سیاه شدن لاستیک دور درب آن برخورد کرده اید.اما علت سیاه شدن لاستیک دور درب چیست؟ چطور سیاهی لاستیک لباسشویی را تمیز کنیم؟

ترکیبات و محلول های مختلفی برای تمیز کردن سیاهی لاستیک معرفی می شوند اما همه آن ها الزاما کارایی لازم را ندارند. در این مقاله  موثر ترین روش های رفع کپک و باکتری لباسشویی را معرفی می کنیم.

1-استفاده از سرکه و جوش شیرین: یکی از موثر ترین روش ها برای پاکسازی لاستیک لباسشویی استفاده از محلول سرکه،جوش شیرین و مقداری آب می باشد. سرکه و آب را با هم ترکیب کرده و جوش شیرین را به آن اضافه کنید. سپس محلول را روی لاستیک اسپری کرده و با دستمال به تمام قسمت ها بکشید.اجازه دهید که ترکیب به مدت ده تا پانزده دقیقه روی لاستیک بماند سپس با یک دستمال دیگر آن را خشک کنید.

2-استفاده از مایع سفید کننده: یکی دیگر از روش های ضد عفونی لاستیک، استفاده از محلول سفید کننده و آب می باشد.در این روش محلول را روی لاستیک اسپری کرده و بعد از چند دقیقه با دستمال آن را تمیز می کنیم.توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن،لاستیک دچار آسیب ویا پارگی نشود.

بیشتر بخوانید لاستیک آنتی باکتریال بوش

چرا لاستیک لباسشویی لک می شود؟

در واقع پدیدار شدن لکه روی لاستیک لباسشویی پس از مدتی استفاده از آن امری طبیعیست چرا که رسوب آب و رسوب مواد شوینده (در اثر مصرف بی رویه) این اتفاق را رقم می زند.

نحوه جلوگیری از سیاه شدن لاستیک لباسشویی: 

1-خشک کردن لاستیک بعد از اتمام برنامه شستشو

در پایان کار لباسشویی بعد از این که لباس ها را بر می دارید بهتر است رطوبت باقی مانده روی لاستیک را با استفاده از دستمال خشک کنید.

2-درب دستگاه را باز بگذارید:

بهتر است برای خشک شدن کامل و رفع رطوبت روی لاستیک، بعد از پایان کار لباسشویی درب دستگاه را باز بگذارید تا از این مشکل جلوگیری شود.

3-استفاده مداوم از جرمگیر 

همان طور که در مطالب بالا گفته شد رسوب موجود در آب و شوینده ها می تواند برای دستگاه شما مخرب باشد.جرمگیری مداوم می تواند علاوه بر تمیز کردن مجرا ها و رفع بوی بد دستگاه، در جلوگیری از سیاه شدن لاستیک لباسشویی بسیار موثر باشد. نحوه استفاده جرمگیر لباسشویی بوش

در ویدیو پایین نمونه ای از لاستیک سیاه شده لباسشویی بوش و نحوه تمیز کردن آن را برای شما تهیه کرده ایم. توجه داشته باشید در صورتی که مدت زیادی است از لباسشویی خود استفاده می کنید و مقدار این لکه ها بیش از حد شده، ممکن است استفاده از این محلول ها برای پاکسازی آن ها کارساز نباشد. در این باره می توانید با تکنسین های ما مشورت کنید. ثبت درخواست خدمات

به اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید