جمع شدن آب در ظرفشویی بوش | 66479090 خدمات بوش کاراسرویس

 4 علت اصلی جمع شدن آب داخل ظرفشویی بوش 

جمع شدن آب در ظرفشویی بوش یک ایراد رایج است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر از دستگاه ظرفشویی استفاده می کنید و اخیرا با وجود خاموش بودن ظرفشویی،  دستگاه پر آب می شود ادامه این مطلب را از دست ندهید.

قبل از هر چیز باید به این نکنه توجه کنید که همیشه مقداری آب (حدود دو لیوان) در قسمت پایینی ظرفشویی (حوضینگ یا sump) باقی می ماند تا از پخش شدن بوی نامطبوع داخل دستگاه جلوگیری کند. اگر میزان آب جمع شده در این قسمت بیشتر از حالت عادی باشد تا جایی که حتی از زیر دستگاه آب خارج شود یا ارور E15 نمایان شود نیاز به حضور تکنسین و بررسی قطعات وجود دارد. اما علت جمع شدن آب داخل ظرفشویی بوش چیست؟

1- خرابی شلنگ ورودی آکوا استاپ:

شلنگ و شیربرقی ورودی آب ظرفشویی به نحوی طراحی شده که به محض دریافت فرمان آبگیری از برد شروع به آبگیری می کند و سایر مواقع آب از آن عبور نمیکند (مثل شیر آبی که بسته باشد). به مرور و در اثر گذر زمان با تجمع رسوب در این قسمت و فرسوده شدن شیربرقی، این قطعه آسیب دیده و کارایی خود را از دست می دهد.با عبور آب از این قسمت آب از سرریز مخزن آب ظرفشویی وارد دستگاه شده و در آن قسمت جمع می شود. 

2-خرابی شیربرقی مخزن ظرفشویی:

ظرفشویی های بوش در انتهای چرخه شستشو مخزن آب را پر کرده و برای شستشوی بعدی ذخیره می کند. قطعه شیربرقی وظیفه کنترل ورود آب به کابین دستگاه یا جلوگیری از آن را بر عهده دارد. در صورت خرابی این قطعه ممکن است آبگیری دستگاه مختل شده یا همانطور که میتواید حدس بزنید با اینکه دستگاه خاموش است در آن آب جمع شود.

3-خرابی پمپ تخلیه ظرفشویی: 

در پایان چرخه شستشو آب باقی مانده داخل کابین توسط پمپ تخلیه از دستگاه خارج می شود. در صورتی که پمپ ضعیف شده باشد (در اثر گیرکردن قطعات ریز در قسمت تخلیه) ممکن است آب به خوبی تخلیه نشده و در دستگاه باقی بماند. گفتنی است که در دستگاه های سری جدید بوش در صورت بروز این مشکل ارور مربوطه روی صفحه نمایان میشود. بیشتر بخوانید: ارور های مربوط به عدم تخلیه آب ظرفشویی بوش

4-مسدود بودن مسیر تخلیه:

اگر آبی که داخل دستگاه جمع شده همراه با آلودگی و بوی بد باشد این امکان وجود دارد که آب به دلیل مسدود بودن مسیر تخلیه (شلنگ ها و مجرای خروجی) به درستی خارج نشده و به داخل دستگاه بازگشته. همپنین این امکان وجود دارد که به دلیل نصب غیر اصولی آب از قسمت فاضلاب به داخل دستگاه نفوذ کرده باشد.

برای رفع این مشکل می توانید موارد ذکر شده را بررسی کرده و در صورت تکرار این مشکل با تکنسین های ما مشورت کنید.

مشاوره خدمات بوش 66479090

به اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید